Pierwsze problemy blogosfery

SplitShire-021W świecie blogów obracam się od bardzo niedawna, a przyszło mi już mierzyć się z kilkoma problemami.  Dzisiaj kilka słów o irytującej, denerwującej i zniechęcajacej (w skrócie –  wkurwiającej) sytuacji, która dotyka pewnie każdego początkującego blogera.

Jak znaleźć wartościowe blogi?

Jedna z podstawowych zasad blogowania mówi, że jeśli chcemy stworzyć ruch na swojej stronie, musimy udzielać się na innych blogach. Mogłoby się wydawać, że nie będzie z tym żadnego problemu. A jednak. O ile jeszcze łatwo jest znaleźć bloga, to odnalezienie wartościowego bloga jest już trudniejszym zadaniem.
Próbowałem znaleźć strony ludzi, którzy mają coś sensownego do powiedzenia. Takie na których zostanę na dłużej, które mnie zainteresują. Kilka takich znalazłem, ale szczerze mówiąc myślałem, że będzie to łatwiejsze zadanie.

Wyszukiwarki blogów

Na przeciw takim laikom blogosfery jak ja, wychodzą internetowe wyszukiwarki blogów.  Osobiście zacząłem korzystać z serwisu zblogowani.pl, którego baner możecie zobaczyć po prawej stronie. Jest to portal na którym możemy zobaczyć aktualnie dodawane posty czy  najpopularniejsze blogi i wpisy. Wszystko fajnie, tylko jest jedna wada – przeglądamy jedynie strony i posty osób, które mają założone konto w tym serwisie. Większość z nich to mało popularne blogi, najczęściej tez nie oferujące zbyt ciekawych treści.  Generalnie szukanie w internecie ciekawych i inspirujących stron jest trochę jak szukanie żony w klubie – niby jakaś tam jest, ale trzeba się sporo namęczyć żeby ją dostrzec.

Po co ułatwiać ludziom życie ?

Moim zdaniem przydałoby się coś takiego jak ogólny katalog blogów. Miejsce, w którym ludzie oceniają blogi, na które wchodzą, co skutecznie odsiałoby bezwartościowe strony. No ale po co? Po co komu zebranie to w jedno miejsce? Przecież można dobrze bawić się w szukanie ciekawych blogów przez godzinę, zamiast robić to dwoma kliknięciami. Nie uważacie, że dobrym pomysłem byłoby stworzenie takiej strony? Ewentualnie ranking blogów na danej domenie. Cokolwiek, co pozwoliłoby wyeliminować marne wypociny 13-latkow. Nic więcej.

Wasze top3

Jak to jest u was? Jak znalezliscie swoje ulubione blogi? Podajcie mi swoje trzy, które najczęściej odwiedzacie – chętnie sprawdzę co czytacie! Piszcie w komentarzach, zobaczymy co was najbardziej interesuje.

 

Ironiczny

4 thoughts on “Pierwsze problemy blogosfery

  1. Cóż: 1. mój blog, 2. mój i 3. mój własny blog. :p buahahah na poważnie, to sama szukam blogów tutaj na wordpress w wyszukiwarce tagów, wpisuje tag i wyskakują mi wpisy z tymi tagami a stąd prosta droga do samych blogów, a spoza serwisu to często przez fb, wchodzę na stronę jakiegoś bloga na fb i patrzę co lubi blog i tak po kolei, strona bloga co lubi i wchodzę na blogi. jbc to u mnie na blogu ostatnio jakoś pisałam co sama czytam więc da sie to u mnie odnaleźć co nie co.

    Lubię to

    1. Też czasem szukam po tagach, ale jest to mozolna praca. Właśnie chodzi mi o coś, co pozwoli znajdywać ambitne blogi, jednocześnie nie zmuszając do przekopywania się przez miliard płytkich i bezsensownych stron.

      Lubię to

  2. Przepraszam za monotematykę ale ja czytam blog :warszawskibiegacz, healthy freak, insanerunners
    Jeśli szuka Pan miejsca na reklame bloga to moge polecic blogbook i ddobinsta.
    Ogólnie to cięzko jest się przebić i dotrzeć do zainteresowanych bo jest jednak dominacja jak Pan to napisał 13latek i juz na samym starcie przegrywam, bo biegania,motywacji nikt nie zalajkuje czy poleci, a popularne będą 5zdaniowe opisy wakacji z 4zdjeciami na krzyz prowadzone przez wspomniane wyzej osoby.
    Pozdrawiam

    Lubię to

Skomentuj

